miercuri, 31 octombrie 2007

Ganduri si idei

Sparg si decojesc
ganduri si idei pe care,
fara temei,
le zdrobesc ca pe nuci
in capu-mi - piulita cu pisalog de tuci.

Ou si clocesc
ganduri si idei, iar puii,
in loc sa-i zbor,
ii tin sub zavor
in capu-mi - colivie
de neuroni,
dendrite si axoni.

Framant si pun la dospit
ganduri si idei
dar ma las ispitit si,
fara temei,
in loc sa le coc, ma joc
"de-a hotii si vardistii"
cu gloante de aluat
trase din capu-mi - pistol automat.

Scot samburi
din idei si ganduri
dar nu-i pun la incoltit
sa dea rod insutit,
ii insir salba
ca biata-mi minte slaba
ce umbla nomada
prin capu-mi - balada
la gat sa o puna
in noapte cu luna
si-apoi sa se prinda
in hora de iele,
de-albastru flamanda
sa urce la stele.

***
Ganduri si idei
tipa prin minte-mi
ca ratacite posari calatoare
prin toamna de ploi.
Ganduri si idei
- sageti de cocori cu aripi ude -
se prabusesc simultan
in capu-mi - baragan
de ciulini si noroi.

Idei carduri
si inutile ganduri
invaluie mintea-mi
cum corbii dau roata
viitoarelor starvuri
prin capu-mi - sahara
de arsita si vanturi.

Ganduri si idei
dau tarcoale
ca o haita de lupi
cu burtile goale
prin capu-mi - iarna de ger,
iarna de zloata
cu mintea-mi de crivat
si spaima-nghetata.

Culeg
ciorchini de ganduri si idei
rasfatati de soarele mintii
in podgorii bahice
plantate pe dealuri encefalice.
Ii mustuiesc
si-astept sa iasa vinul
ca sa ma-mbat ca un betiv
in capu-mi - crasma unde fumul
cutitul abia-l taie
si aeru-i nociv.

Ceata de ganduri si idei
se ridica de pe minte-mi
ca negura pe mlastini
in toamna tarzie.
Nimic nu se vede,
nu se-aude nimic,
incremenit este totul,
doar creierul mic
mai palpaie-n capu-mi - perdea cenusie
intre miscare si inertie.

Ganduri si idei vlaguite
se odihnesc pe lavitele mintii;
degeaba trag de ele
cu mana si cu dintii,
nu pot sa le adun
la treaba sa le pun,
sa iasa ceva bun
din capu-mi - balamuc
ce ii lipseste-o barda
si un butuc de nuc.

Niciun comentariu: